KMRT BSRN

"Hiç kimsenin ilgisine ihtiyaç duymadığın gün olgunlaşırsın. Hiç kimseden beklentiye girmediğin gün yara almazsın. Ve hiç kimseye bağımlı kalmazsan kazanırsın." OSHO

C# – C# ile Form Kenarlarına Çarpan Top Uygulaması(oyun)

Yorum bırakın


Bu uygulamalarda dikkat etmeniz gereken birkaç nokta var. VB 6.0 da böyle bişi yazmıştım. MasaTenisi oyunu yazmıştım. Burada dikkkat edilecek bir kaç nokta şunlar; Öncelikle böyle bir oyun yazıyorsak en temel işlemleri ayrı ayrı form yaparak bir sindirmeli ve mutlaka kağıt kalem kullanmalıyız. Çünkü ilk başta anlama açısından basit denemeler iyi oluyor ve bir noktadan sonra harbiden kafa karışıyor, ben az tırlatmadım.

Kalem kağıt’tan başka dikkat edilecek neler olduğuna mesela ilk olarak şöyle ufak bir uygulama yazarak bakalım. Mesela bir topumuz olsun! Form’un kenarlarına gelince çarpsın ve diğer yöne gitsin. Yani ortada bir başka nesne olmasın sadece TOP ve Form..

Şu demin dediğim FORM ve TOP içeren Form’u anlatıyım..

Form ‘a bir tane PictureBox attım. İçinede çizdiğim bir Top resmini koydum.. Picturebox ‘ın “Name = PicBall” ve “SizeMode = AutoSize” yaptım.. Bir tane de Timer atalım Form’a …

Makaleyi yükle

Yazar: K. Murat BAŞEREN, MBA, MCP

I am a senior software developer, MCP, consultant, blogger, former chemist and software trainer. My interests range from software developer to technology. I am also interested in web development, education, and coffee.

Bir Cevap Yazın

