KMRT BSRN

"Hiç kimsenin ilgisine ihtiyaç duymadığın gün olgunlaşırsın. Hiç kimseden beklentiye girmediğin gün yara almazsın. Ve hiç kimseye bağımlı kalmazsan kazanırsın." OSHO

MSDN Üyeleri için Adım Adım Windows Azure

Yorum bırakın


image

Kaynak : http://blog.msakademik.net/post/WindowsAzureForMSDNSubscription.aspx?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Yazar : Kaan Başlı

Böyle bir paylaşım için teşekkür ediyoruz ve yazının sonunda dediği gibi paylaşıyoruz..

Adım Adım İlerleyelim!

Adım 1

MSDN Hesabınıza giriş yapın ve “My Account” sekmesine tıklayın.

Hemen sonrasında “Windows Azure Platform” linkini tıklayıp ve MOCP (Microsoft Online Services Customer Portal) portalına direk geçiş yapın.

image[4]

Adım 2

En önemli adımlardan biri bu. Eğer daha önce bu portala girdiyseniz ve işlem yaptıysanız büyük ihtimalle Adres bilgileriniz kayıtlıdır ve Windows Azure hizmetinin sizin ülkenizde olmadığını söyleyecektir site size (Türkiye yazdıysanız). Eğer ilk defa bu siteye giriyorsanız zaten en başta sizden Adres bilgileri istenecektir. O zaman da Türkiye’den olmadığımızı söylemek zorundayız. Çünkü Windows Azure şu anda sadece 21 ülkede mevcut ve aralarında Türkiye yok. Bu sebepten dolayı ben adres bilgilerimi aşağıdaki gibi yaptım 🙂

image[5]

Eğer bu şekilde adresinizi girerseniz (veya bu 21 ülkeden herhangi biri olabilir) sorunla karşılaşmazsınız.

Daha sonrasında aşağıdaki gibi MSDN üyeliğinden ötürü olan Windows Azure Platform sepetinize eklenmiş olacaktır. Sepetinizi onaylayıp devam etmeniz gerekecek.

image[7]
Adım 3

Gelen ekranda New Credit Card seçili geliyor ve Next diyerek devam etmemiz gerekiyor. Niye kredi kartına ihtiyacımız olduğunu size başta da söylemiştim.

image[8]
Adım 4

Kredi kartı bilgilerini girip devam etmeniz gerekiyor. Eğer kart bilgileriniz onaylanmaz ise devam edemezsiniz.

image[9]
Adım 5

Online Abonelik Sözleşmesini dikkatlice okuyun ve onaylamak için CheckBox’u işaretleyin. Daha sonra Tam isminizi ve Ünvanınızı girerek devam “I Accept” butonuna basın.

image[10]
Adım 6

Siparişinizi tekrar gözden geçirip onaylamanız gerekmektedir. Confirm Order butonuna basıp devam edin.

image[7] (2)
Adım 7

En son olarak aktivasyonunuzu tamamlamak için Proceed Activition butonuna basmanız gerekmekte.

image[8] (2)
Adım 8

Burdan sonra Servis Aktivasyonunu yapacağız. Buna Windows Azure’da ilk projemizi oluşturuyoruz da diyebiliriz. Subscription Name alanına istediğiniz bir isim yazın. Bu isim proje ismini olacak aynı zamanda.

image[9] (2)
Adım 9

Sıra geldi Servis Yöneticimizin bilgilerini girmeye. Zaten sizin bilgileriniz varsayılan olarak geliyor. Next deyip devam edelim.

image[10] (2)
Adım 10

Burada Servis Aktivasyon Özetini göreceksiniz. En alta bakacak olursanız Azure servislerine kaydolduğunuzu görürsünüz.

image[11]
Adım 11

Windows Azure Platformunu tercih ettiğiniz için TEŞEKKÜR EDERİZ! 🙂

Şimdi Close’u tıklayın. Hemen MOCP Abonelik Yönetimi sayfasına yönlendirileceksiniz.

imageCA4C3C7E
Adım 12

1-2 Dakika içinde servisiniz aktif olacaktır. Eğer kullanım sınırlarını aştığınızda servisin durmasını (yani kredi kartınızdan ödeme yapılmamasını) istiyorsanız bu adımı yapınız. Bunun için Windows Azure Platform’um bulunduğu satırın en sağındaki Actions listesinden “opt-out of auto renew” seçeneğini seçin.

imageCAC22ZKU
Adım 13

Artık gönül rahatlığıyla Azure Developer Portala giriş yapabilirsiniz. Eğer daha önceden Portala kaydolmadıysanız şu adımları takip edin.

http://msdn.microsoft.com/en-us/azure/cc994380.aspx adresine gidin ve Getting Started sekmesindeki Sing Up seçeneklerine yönelin. Eğer daha önce Connect hesabınız varsa devam edin yoksa oradaki linkten önce Connect hesabı oluşturun.

imageCAU8NC0U
Adım 14

Aşağıda gördüğünüz gibi Projelerin listesi! Buraya yeni projeler ekleyebilir ve projelerinize Azure servislerinizi ekleyebilirsiniz.

imageCAEO6WT1
Yazar: K. Murat BAŞEREN, MBA, MCP

I am a senior software developer, MCP, consultant, blogger, former chemist and software trainer. My interests range from software developer to technology. I am also interested in web development, education, and coffee.

Bir Cevap Yazın

