KMRT BSRN

"Hiç kimsenin ilgisine ihtiyaç duymadığın gün olgunlaşırsın. Hiç kimseden beklentiye girmediğin gün yara almazsın. Ve hiç kimseye bağımlı kalmazsan kazanırsın." OSHO

2007 Yılında Yazdığım Kimya Programı

Yorum bırakın


Back_to_the_future_IIEvet.. Geleceğe Dönüş kıvamında bir yazı olacağından yandaki posteri koymayı uygun gördüm. Sanıyorum ki geleceğe dönüş film serisini (1-2-3) bilmeyen yoktur. Eğer varsa da mutlaka izlemesini tavsiye edebileceğim. Efsane filmlerden biridir. Bizim de bir gün uçan bir kaykayımız olacağını düşü-nerek bahsetmek istediğim konuya geçiyorum.

Eski programları karıştırırken 2005 ve 2007 yılında yazdığım kimya programlarına rastladım. UI ara birimi olarak şu an için bile fena sayılmaz diye düşünüyorum. Tabii bunu kimya programı olduğu için ve kullanıcı kitlesi için asıl önemli olan işlevi olduğu için söylüyorum.

Programları görünce ve biraz kurcalayınca, geçmişe yolculuk gibi oldu benim için, gerçekten epeyce emek harcamıştım. Hatta hatırlıyorum da, o zamanlar bir programlama yarışması vardı. Bende yazdığım bu iki programı birleştirerek, tek program haline getirip o yarışmaya göndermeyi düşünmüştüm. Hatta dokümantasyonu ile beraber hazırlayıp son noktaya kadar gelmiştim. Fakat göndermekten vazgeçmiştim. Çünkü program tam olarak içime sinmemişti. Yani sanki basit bir uygulama olarak karşılanır diye düşünmüştüm. Sonradan göndermediğime çok kızdım. Sürekli de aklıma geldikçe “..neden göndermedim ki sanki..” deyip dururum, kendi kendime kızarım.

Analitik Kimya İşlemleri

Neyse sözü fazla uzatmadan kısaca bahsedeyim. Programlardan birinin adı, “Analitik Kimya İşlemleri” kısaca bahsetmek gerekirse, adından da anlaşılacağı gibi analitik kimya işlemlerini(hesaplamalarını) hızlıca yapabileceğim bir uygulama geliştirmiştim.

Analitik Kimya İşlemleri

  1. Standart Hata
  2. Standart Sapma
  3. Varyans
  4. Gerçek Değer
  5. % Bağıl Standart Sapma
  6. Ortalamanın Standart Hatası
  7. Ortalama

gibi hesaplamaları yapabildiğim bir uygulama geliştirdim. Sağ tarafa verileri giriyoruz. Sonrasında sol taraftan işleme tıklayıp açılan alanlara gerekli verileri girip hesapla dediğimizde tat taaaa sonuç elimizde.. Basit, güzel.. Gülümseme

Analitik Kimya İşlemleri 2

Menü’de farklı işlemlere de yer vermişim. Örneğin; makaleler eklemişim, işlemler menüsünde titrasyon hesaplama bile eklemişim.

Analitik Kimya İşlemleri 3

Uygulamayı buradan indirip, klasör içindeki Analitik Kimya İşlemleri isimli dosyayı çalıştırabilirsiniz. (Yengeç ikonlu dosya Gülümseme)

Analitik Kimya İşlemleri 4

Fakat eski zamanlarda yazıldığı bilgisayardaki bazı eksik uygulamalardan dolayı hata verebilir, durabilir. Eğer uygulama sonlanıyorsa, o zaman da “Apps” klasöründeki yüklemeleri bilgisayarınıza kurarsanız hataların çoğu giderilecek ve daha sorunsuz çalışacaktır.

 

Periyodik Cetvel 2005

Diğer uygulamada periyodik cetvel üzerine geliştirmiştim. Tabii tek yaptığı periyodik cetveli göstermek değil.

Periyodik Cetvel 2005

Seçilen element’in özelliklerinin listelenmesi.

Periyodik Cetvel 2005 1

Molekül ağırlığı hesaplamak, ki burada akıllı bir formülleme kullanmışım.

Periyodik Cetvel 2005 2

Sol üst menü’de “Atom yarıçapları” , “Elektronegatiflik tablosu” ve “Alternatif Periyodik Cetvel” bilgilerine de yer vermişim.

Periyodik Cetvel 2005 3

Bunlar gibi birkaç özellik daha var. Eğer programı kullanırsanız görebilirsiniz. Dilerseniz buradan indirip kullanabilirsiniz. Eğer sorun yaşarsanız önceki uygulamayı indirip “Apps” klasöründeki programları kurabilirsiniz.

 

Bunlar gibi bir dizi uygulama geliştirmişim. Her gün bir adet nostaljik programlarımdan sizlerle paylaşacağım. Belki işinize yarar. Öğrenci olabilirsiniz ödeviniz için kullanabilirsiniz. İş amaçlı kullanabilirsiniz. İsteyenlerle kodları da paylaşabilirim.

Her ne kadar bu programları satmak amaçlı yapmadıysam da, kendimi geliştirmem de çok işime yaradığını söyleyebilirim. Aklıma farklı farklı uygulamalar geldikçe bunları kodladığım, gece 04:00 ‘lere kadar kod yazdığım günlerden sevgilerle..

Yazar: K. Murat BAŞEREN, MBA, MCP

I am a senior software developer, MCP, consultant, blogger, former chemist and software trainer. My interests range from software developer to technology. I am also interested in web development, education, and coffee.

Bir Cevap Yazın

