KMRT BSRN

"Hiç kimsenin ilgisine ihtiyaç duymadığın gün olgunlaşırsın. Hiç kimseden beklentiye girmediğin gün yara almazsın. Ve hiç kimseye bağımlı kalmazsan kazanırsın." OSHO

Evvel zaman içinde kalbur saman içinde …

Yorum bırakın


Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, pireler berber, develer tellâl iken ben anamın beşiğini tıngır mıngır sallar iken..

Bir önceki yazımda eskiden üniversite yıllarımda yazdığım bir programımdan bahsetmiştim. Sonrasında o programım bana yine o günleri hatırlattı ve sakladığım tozlu USB klasör rafımdaki diğer uygulamalara da bakmak istedim(en yenisi 2007 tarihli). Klasörümün adı “Nostalji Programlarım” idi. Hala da öyle tabii ki..

Tüm yazdığım programlara hızlı bir bakış attım. Gördüm ki gerçekten çok şeyler yapmışım. Tabii ki günün, zamanın getirdiği görünüm ve öğrenim aşamasında yaptığım eksikliklerimle fakat gene de şunu gördüm ki.. “Ne ekerseniz onu biçersiniz..” O zamanlar bu uygulamaları geliştirirken aslında bugünlere kendimi yetiştirmişim.

Tozlu USB Klasörümdeki nostalji programlarımdan en yenisi 2007 yılında yazılmış, en eskisi ise 2004 yılında pascal programlama dili ile geliştirdiğim siyah ekran bir “Telefon Defteri” uygulamasıdır. Şu zaman da hata veren www.programlama.com sitesinde makale olarak yayınladığım bir uygulama idi. Sitede, 1000 kere okunan yazı sayısı çok azdı. Benimde o zamanlar attığım o uygulama makalesi 1000’li rakamları geçmişti(Demek ki o zamanlar pascal ile uğraşan çok yazılımcı varmış) .

İnsanların faydalanması gerçekten bana ayrı bir haz vermişti. Sanırım o yüzden bu mesleği daha bir ayrı sevdim. Paylaşımcı olmayı da o sebeple seviyorum. Bir kimya mezunu olarak da bu günlere o sayede yazılımcı lakabı ile geldim.

Pascal programlama dilini, aslında programlamanın nasıl bir şey olduğunu öğrendiğim, benim için efsane kitabım.

efsane-pascal -kitabim

pascal-kodlama-ornegi

Ne heyecan ile almıştım. Hala hatırladıkça mutlu oluyorum. Tabii ki mavi ekranda kodlama yapıyorduk. Turbo Pascal 7.1 idi sanırım. Yanlış hatırlamıyorsam.

Kodlama ekranım yukarıdaki gibi idi. Çok hoş dimi !? Dil çıkaran gülümseme Ey gidi günler az hata aramadım o satırlarda.. Gülümseme intellisense mi !? O zamanlar hayal gibi bir şeydi. En azından benim için.. Tabii sonra pencereli uygulamalardan(winforms dediklerimniz) geliştirmek istedim. visual-basic-6.0

visual-basic-6.0-ide

Visual Basic 6.0 ‘a geçtim. Orada da baya bir uğraştıktan sonra şu an ki meşhur IDE ‘miz olan Visual Studio ‘ya geçtim ve sonrası böylece daha bir keyifli geldi. Visual Studio 2003 – 2005 – 2008 – 2010 – 2012 – 2013 şeklinde devamı geldi.

İşte tüm bu yaşanmışlıkları hatırladığım bir gün yaşadım o nostaljik tozlu usb klasöründeki uygulamalarıma baktığımda. Tek tek hepsini Visual Studio 2013’e upgrade ettim. Kısacası o tozlu usb klasörümün tozunu attım. Gülümseme

Ardından belki faydalı olur. Kullananlar olabilir. Ya da öğrencidir. Bir dersinin ödevinde kullanır. Oradan örnek alabilir, daha fazla geliştirebilir, kısacası bir şeyler öğrenebilir umudu ile GitHub – muratbaseren hesabıma aktardım.

 

Uygulamalarım

Visual Studio ile yazmış olduğum uygulamaları GitHub siteme aktardım. Daha eski olanları (VB 6.0 ile yazılmış aşağıdakilere benzer uygulamalar) koymadım.

Analitik Kimya İşlemleri

VB ile yazılmış Analitik Kimya işlemleri yapabildiğiniz bir winforms uygulamasıdır.Analitik Kimya İşlemleri

Periyodik Cetvel 2005

VB ile yazılmış bir periyodik cetvel winforms uygulamasıdır.

Periyodik Cetvel 2005

Yetkili Teknik Servis Otomasyonu

VB ile yazılmış Yetkili Teknik Servisi İşlem Takip Otomasyonudur.

Yetkili Teknik Servis Otomasyonu

Mobil Msj Arşivi

VB ile yazılmış cep telefonu mesajlarınızı saklayabileceğiniz bir winforms uygulamasıdır.

Mobil Msj Arşivi

HTML Tablo Form Oluşturucu

VB ile yazılmış XML’den HTML üreten bir winforms uygulamasıdır.

HTML Tablo Form Oluşturucu

HTML Tablo Form Oluşturucu Pro

VB ile yazılmış XML verisinden HTML tablo oluşturan bir winforms örnek çalışma projesinin gelişmiş versiyonudur.

HTML Tablo Form Oluşturucu

Gider Hesaplama

VB ile yazılmış Gider hesabınızı tutabileceğiniz bir winforms uygulamasıdır.Gider Hesaplama

Donanım Envanteri Otomasyonu

VB ile yazılmış donanım envanteri bilgilerini tutabileceğiniz bir winforms uygulamasıdır.

Donanım Envanteri Otomasyonu

Rent A Car Otomasyonu

VB ile yazılmış araç kiralama işi ile uğraşan ve günlük işlemleri tutmak isteyenler için yazılmış winforms uygulamasıdır.

Rent A Car Otomasyonu

Mobilyacı Otomasyonu

VB ile yazılmış bir mobilyacı otomasyonu uygulamasıdır.

Mobilyacı Otomasyonu

Ödeme Takip Sistemi

Müşterilerinizin veya kendinizin ödemelerini takip edebileceğiniz bir winforms uygulamasıdır.

Ödeme Takip Sistemi

Müşteri Borç Denetleyici

Müşterilere ait borç bilgilerini tutabileceğiniz bir winforms uygulama projesidir.Müşteri Borç Denetleyici

Basit HTML Table Parser

Basit bir HTML işleyici, HTML içindeki tabloları, satırlarını ve hücrelerini listeleyen DataTable oluşturan ve SQL veritabanına import edebilen bir winforms çalışma projesidir.

Basit HTML Table Parser

Dosya Konumları Listeleyici

Belirlenen dosya konum bilgilerini listeleyerek kaydeden ve çıktısını alabileceğiniz bir winform çalışma projesidir.

Dosya Konumları Listeleyici

Class Generator From SQL Database

SQL veritabanından class üretebilen bir winform örnek çalışma projesidir.Class Generator From SQL Database

XML File From SQL Database

SQL veritabanındaki tablolardan XML üreten bir winforms örnek çalışma projesidir.XML File From SQL Database

SQL-OLEDB Operations Library

SQL ve OleDb Operasyonlarına yardımcı olan bir kütüphane(dll) örnek çalışma projesidir.

SQL-OLEDB Operations Library

VB Property Generator

Visual Basic dilinde property ve diğer yapıları otomatik olarak kodlayan ve kaydedebilen örnek winforms çalışma projesidir.

VB Property Generator

SQL Report Builder

SQL veritabanı rapor oluşturucu winforms örnek çalışma projesidir.

SQL Report Builder

SQL Query Builder

SQL veritabanı üzerinde çalışabilecek sorgular oluşturabildiğiniz bir örnek winforms çalışma projesidir.

SQL Query Builder

VB Class Viewer

VB Class dosya görüntüleyici örnek projesidir.

VB Class Viewer

Yazar: K. Murat BAŞEREN, MBA, MCP

I am a senior software developer, MCP, consultant, blogger, former chemist and software trainer. My interests range from software developer to technology. I am also interested in web development, education, and coffee.

Bir Cevap Yazın

